Google Reklamları

Pages

3 Eylül 2012 Pazartesi

İstanbul yollarına özel otobüs şeridi

GOOGLE REKLAMLARI
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, 3 Eylül’de sadece toplu taşıma araçlarının kullanacağı ”Toplu Taşıma Yolu” (Bus Line) uygulamasını başlatacak.
Büyükşehir Belediyesi’nden yapılan açıklamaya göre, İstanbul’daki trafik yoğunluğunu azaltmak amacıyla dünyanın gelişmiş pek çok ülkesinde uygulanan ”Toplu Taşıma Yolu” uygulaması hizmete girecek. Belirlenen güzergahlarda vatandaşların büyük zaman tasarrufu sağlayacağı uygulama, benimsenmesi halinde yaygınlaştırılacak. Pilot bölge olarak Millet Caddesi-Topkapı-Aksaray ve Şirinevler-Mahmutbey yolunda başlayacak uygulama, daha sonra Topkapı-Aksaray-Taksim, Kızıltoprak-Bostancı-Tuzla, Beşiktaş-Maslak ve Yenikapı-Başakşehir şeklinde genişletilecek. Uygulama, hafta içi trafiğin yoğun olduğu 07.00-10.00 ile 16.00-20.00 saatlerinde yapılacak, bunun dışında diğer araçların kullanımına açık olacak. Uygulama saatleri ve giriş çıkışlara ait düzenlemeler, şeritlerde yatay ve düşey işaretlemeler yapıldı. ”Toplu Taşıma Yolu” kompenantlı boya ile veya gereken yerlerde hareketli fiziki engelle ayrıldı. Şeride giren otomobile ceza kesilecek Toplu ulaşım araçları haricinde yola giren ve parklanma yapan araçlar, EDS kameraları ve Emniyet Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü ekipleri tarafından denetlenecek, belirtilen saatlerde sağ şeritlerde yükleme-boşaltma ve park yapılmayacak. Şerit başlangıcında, bilgilendirme levhalarıyla sürücülere gerekli uyarılar yapılacak, kurallara uymayan sürücüler EDS ile tespit edilerek ceza kesilecek.
650 bin litre yakıt tasarrufu
Millet Caddesi’nde, Topkapı-Aksaray istikametinde her iki yöndeki sağ şerit İETT ve özel halk otobüslerine tahsis edildi. Şirinevler-Mahmutbey yolu da sadece İETT, özel halk otobüsleri ve minibüsler tarafından kullanılacak. Söz konusu şeritlerde taksiler sadece duraklarda yolcu indirip bindirebilecek.
Uygulamayla, özel araç yerine toplu taşıma sistemini belirtilen saatlerde günde yaklaşık 17 bin kişinin kullanması öngörülüyor. Araç sahiplerinin toplu taşımayı seçmesiyle yıllık 650 bin litre yakıt tasarrufu olacağı hesaplanıyor.

Uzmanlar Bus lIne’a pek sıcak bakmadı
İstanbul ulaşımında 3 Eylül’de başlatılacak Bus Line (Otobüs hattı) uygulaması konunun uzmanlarınca şöyle değerlendirildi:
Prof. Dr. Nadir Yayla
(İTÜ İnşaat Mühendisliği Ulaştırma Ana Bilim Dalı)

“Bus Line, bizde bir dönem tercihli otobüs yolu olarak Taksim – Levent arasında uygulandı. Bu dünyada da uygulanan, faydaları görülen yararlı bir uygulama. Ayrıca  ekonomik bir rahatlık da sağlar. Ama en önemli koşulu yolun uygun olmasından geçer. Bir diğer yararı da özel otomobil kullananları toplu taşıma kullanmaya teşvik etmesidir. Ancak bizim ülkemizde maalesef insanları özel otomobillerinden ayırmak çok kolay olmuyor. Tabii uygun olmayan trafiğin yoğun olduğu yollarda bu uygulama yapılacaksa gidiş geliş olarak hesap edersek yaklaşık 7 metrelik yol ayırmanız lazım. Trafin yoğun olduğu yollarda bu uygulama tıkanmaya yol açacaktır. Beşiktaş Maslak yolunda yaparsanız zaten kilitli olan trafiği içinden çıkılmaz bir hale sokarsınız.”
Doç. Dr. Murat Ergün
(İTÜ İnşaat Fak. Ulaş. Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi)

 “Bus Line mantığı bu değil esasında, bunun tümüyle planlanması lazım. Bu bir ‘yap dene gör’ planıdır. Kısmi bir çözüm sağlar ama kesin sonuç sağlamaz. Örneğin bu sistemi uygulamak istedikleri Millet Caddesi çok yoğun taşıt trafiğinin olduğu bir cadde. Bu uygulamayla özel otomobil trafiği çok olumsuz derecede etkilenecek. Tabii ulaştırma mühendisliği böyle olmuyor. Bu uygulamanın çok başarılı olacağını sanmıyorum. Otobüs yolu ayrılmadığı için de bu şeride tecavüzler kaçınılmaz olacak. Toplu taşıma yolcusu için avantajlı gibi ama özel otomobil sahipleri için pek olumlu olduğu söylenemez. Geçici bir çözüm. İstanbul’u raylı sistem haricinde hiçbir çözüm kurtaramaz. O da yer üstünden değil yeraltından olması koşuluyla. İyimser bakamıyorum. Daha fazla sıkıntı yaratabilir. Yolu bire bir ayırsa belki daha iyi olurdu. Yoğun yollar ana arterler seçilmiş, daha farklı güzergahlar seçilseydi belki çok daha iyi olabilirdi.”

0 yorum:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.